9. elokuuta 2014

Matka-angsti

Tää on vähän outoa. Mulla on kirjekuoressa seteleitä, joisa on kuningattaren naama ja sängyllä matkalaukku, joka ammottaa tyhjyyttään. En tiiä miks, jotenkin en vaan jaksa saada aikaan mitään. Oon innoissani et pääsen matkalle, mut en jaksais sitä säätöä ennen sitä. Ärsyttää lähteä huomenaamulla ekaks bussilla Lahteen, kattoo siellä pesisottelu, sieltä sit autolla Helsinkiin. Sit yötä veljen luona jollai retkialustalla, sit maanantaiaamuna taas jumalattoman aikane herätys ja sit vasta lentokoneeseen, joka vie meidät Iso-Britanniaan. En jaksais sitä huomista. Oisin voinu olla sen töissä, saada tuplapalkan ja olla messuilla niiden loppuun asti. Sit oisin voinu hypätä junaan, ja mennä suoraan nukkuu ja herätä sit matkalle. Mut, ku ilmaset matkat saatiin, nii ei auta. Kai huomisesta voi tulla ihan kiva. Ehkä ärsyttää myös se, etten ehtinyt siivota kämppää tai tiskata tai lukea tenttiin kunnolla eli en jotenkin oo ansainnut tätä matkaa kunnolla, enkä voi nauttia siitä täysillä.

Mulla on kyllä ihme angsti tästä matkasta! Jotenkin vaa sillei plääh joku Lontoo; vaikken ookaa käynyt siellä, mä oon nähny miljoona kertaa ne valokuvat niistä busseista ja puhelinkopeista ja voi sitä turistikrääsäkojujen määrää ja kuitenkin vaa sataa, ja taas mä joudun kävelee vaan päivät pitkät siellä, kun jalat on töiden jäljiltä ihan kuolleet. No, musta tuntuu, että ääni muuttuu kellossa ku pääsee lentokentälle, siinä on sitä jotakin. Ja turha mun on sitä tenttiä stressata. Suoraan sanottuna vitut siitä tentistä, uusintoja on vuoden ympäri, mut Lontooseen matkustan vaan näiks neljäks päiväks.
Tänään oli mun viiminen työpäivä! Aika hassuu. Uskomatonta, et oon ollu muka kuukauden tuolla töissä. Ihme ku en ikinä myöhästynyt tai unohtanut näytteilleasettajakorttia tai kadottanut mun työvaatteita tai kaatunu pyörällä tai mitää. Sanoin jo joskus sillon alussa et työ on ihan kivaa. Ehkä vikalla viikolla alko vähän tökkiä, et oikeestaan laskin jo päiviä tän päättymiseen. Nyt se sit päätty. Vähän haikeetakin. Toivottavasti kivoja työkavereita näkis vielä joskus jossain.

Olin tänään viiteen asti töissä, sit 18:30 alko semmonen loppujuhla asuntomessujen työntekijöille. Saatin pullakahvit ja alkumaljat ja kiitoksen sanoja itse kaupunginjohtajalta ynnä muilta tärkeiltä ihmisiltä. Sit kateltiin leikkimielinen jalkapalloturnaus, ja mut palkanneen firman toinen joukkue voitti, hienoo! Sit lähdinkin polkee kotiin (viimisen kerran se samperin kaheksan kilsaa!) ja ihailin taas auringonlaskun värittämää Jyväsjärveä.
Mut nyt alan silittää ja viikkaa. Ku oon pakannu, luen Häräntappoasetta, koska se ei ainakaa masenna, ku se on niin hyvä.

2 kommenttia:

  1. Mulla on vinkki Lontooseen jota en tainnut muistaa sanoa kun kävitte täällä: älä kävele turhaan jos sulla on oystercardissa puntia, Lontoon bussitsydeemi on tosi hyvä (parempi kuin underground mun mielestä). Me käveltiin ekana päivänä karmeen pitkä lenkki ja se tuntu loppumatkan ajan. :P
    Lontoo on kans kiva että se on kaunis satoi tai paistoi. :}
    Hyvää matkaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli kyl käveltyä aika paljon, mut se on iha perus... XD Käytettiin kyllä ahkerasti myös just undergroundia, bussilla taidettiin ajella vaan pari kertaa. Mut no NYT ei tarvii vähän aikaa kävellä. XD

      Lontoo oli kiva, vaikka sato ja paisto tosi randomilla, laittelen merkintää kuha kerkiän. ;)

      Poista

Ihastele, ihmettele, kommentoi, kauhistele, naura ja nalkuta.