8. huhtikuuta 2014

Kevään kuulumisia

Osallistuttiin meidän heikkisjamoporukalla (minä plus kolme muuta tän vuoden svensson-fuksia) Yhdistyneiden kieltenlukijoiden euroviisuihin ja mentiin vielä voittamaan se! Ihan hullua, ei oltaisi uskottu.

Käytiin Klubbenin hallitusporukalla syömässä hyvin ja laulamassa karaokea.

Koukutuin Suurimpaan pudottajaan.

Vietettiin nostalgista iltaa mun lapsuudenkodissa näitten heikkisjamojen kanssa: katsottiin VHS:ltä piireettyjä ja hipelöitiin vanhoja leluja. Jatkettiin myös Jyväskylän yöelämään ja tanssittiin jalat puhki.

Ilmoitin heikkisjamot Amazing Race Jyväskylä -kilpaan vapuksi jamoilemaan. Päästiin kuin päästiinkin mukaan, vaikka paikat (140 joukkuetta) menivät alle kolmessa minuutissa täyteen.

Sain tänään kuulla päässeeni tutoriksi ensi syksyksi meidän uusille pikku-svenssoneille. Ihanaa, oon halunnu tutoriks jo syksystä 2012, kun aloitin ensimmäisen fuksisyksyni. Yliopiston vaihdon myötä joutui odottamaan vielä vuoden ylimääräistä, mutta onneksi se odotus on nyt palkittu!

Lisäksi oon kyllästynyt saksan kieleen. Tai jotenkin vaan todennut, että ehkä se ei ole mua varten. Se ei vaan mene päähän, ja tahtoisin keskittyä ruotsiin ja siihen englantiin, joka olis kiva saada sivuaineeksi nyt keväällä. Olen myös suunnitellut kesän opintoja, ja juuri äsken hain Kelalta opintotukea kesäksi. 

En tiedä mistä moinen, mutta tällä viikolla huomasin kiireen hiipineen arkeeni. Onneksi enää kolme päivää (joiden aikana pitäisi ehtiä kamalan paljon), sitten pääsiäisloma. Silloin pääsee taas Kuopioon ja tapaamaan serkkuja. Vaikka viikko on ollut kiireinen, olen kuitenkin kaivanut aikaa ihmisille: eilen menin Savo-Karjalaisen osakunnan peli-iltaan ja tänään kävin piipahtamassa kahvilakerholaisten kanssa kakkukahveilla. Kyllä sitä aikaa kuitenkin on, kun jättäisi esim. netissä pyörimisen vähemmälle.

Nyt jatkan ruotsinkielisen romaanin lukemista. Se on mielenkiintoinen. Siitä oppii sanoja, kuten en humla ja pillemarisk.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihastele, ihmettele, kommentoi, kauhistele, naura ja nalkuta.