25. maaliskuuta 2014

JYY kaheksankyt vee

Eilen juhlittiin 80-vuotiasta JYYtä varjovuosijuhlasitsien merkeissä. Sitsit vähintään joka toinen kuukausi pitää lääkärin loitolla ja mielialan korkealla!  Ekan opiskeluvuoden jälkeen en ollut ihan varma, mutta nyt kehtaisin sanoa, että kyllä mä sitseistä tykkään. Ne on kivoja hetkiä, kun tulee joku hauska kappale, jota kaikki laulaa ihan innolla. Ja sitä alkaa jo tajuta miten sitsit toimii (kolmannet sitsit Jyväskylässä, viidennet yhteensä). Tuli ihan semmonen olo, että pääsispä mun pikkusiskokin nyt tänne yliopistoon opiskelee, niin sekin pääsis sitsaamaan ja kokee kaikkee muutakin huipua. Pidän myös erityisesti poikkitieteellisistä sitseistä, Turussa opiskellessani oli koko ajan vain enkunlukijoiden omia (tai sitten ei kulkenut tieto mulle asti niistä muista), se oli vähän tylsää.

Mitä muuta: Kasvatussosiologian kurssi kuulosti nimenä tylsimmältä, mutta kirja ja luennot on ollut ihan huikeeta settiä, oon ihan innoissani! Myös kirjallisuuskurssille luettava Svinalängorna (josta olen nähnyt ruotsinkielisen näytelmän lukiossa) on paljon mielenkiintoisempi kuin edellinen romaani. Saksan kurssi menettelee... En vielä tiedä mitä mä sen kielen kanssa teen. Onko se oikeasti niin turhauttavan mutkikasta vai kuvittelenko mä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihastele, ihmettele, kommentoi, kauhistele, naura ja nalkuta.