22. helmikuuta 2014

Yksi nejäsosa

Hmm. Ei ole mitään erityistä sanottavaa, halusin vain jakaa keväisen kuvan kukkasista, jotka Mirja toi meidän asuntoa piristämään. On taas sattunut kaikkea. Tai ainakin vähäsen ja jotakin. Kävin esimerkiksi elokuvissa keskiviikkona katsomassa Herin, se oli ihan jees. Torstaina oli ruotsin ääntämiskurssin tentti, toivoisin siitä hyvää arvosanaa. Perjantaina murehdin Suomen välierätappiota ja kävin hengailemassa opiskelukaverin luona.

Nyt on sitten kolmas periodi ohi. Ei tunnu siltä. Kuten viime vuonnakin, meni kolmas periodi täysin jossain koomassa. Viime vuonna kooma johtui siitä, ettei kiinnostanut, nyt taas on ollut hirveästi kaikkea kivaa oheistoimintaa. Aika kuluu nopeasti kun on hauskaa, niinhän se on.

Huomaan jatkuvasti vertaavani viime vuotta ja tätä vuotta. Viime keväänä olin niin onneton ja yksinäinen, ainut lohtuni oli odottaa kevättä ja kesää ja syksyä. Vihdoinkin odotus on päättynyt, ja elän unelmaani. Olisinpa voinut sanoa viime vuoden Helkalle, että ens vuodesta tulee ihan just niin huippu, kun sä haaveiletkin, odota vaan!

Luin viime vuoden päiväkirjamerkintöjä. Sanoin väärin, en mä ollut onneton. Epäsosiaalinen ja henkisesti muualla (=Jyväskylässä) vain. Olin kirjoittanut tasan vuosi sitten: "Olen niin onnellinen. En haluaisi olla kukaan muu tai missään muussa hetkessä. Olen niin onnellinen itsenäni juuri nyt. Ja huomenna." Samat sanat voisin lausua nytkin, vuonna 2014.
Ruotsin opetuksesta on tosiaan kolmen viikon tauko, mutta sen sijaan saksan kurssi alkaa jo ensi viikon jälkeen. Mulla ei siis pahemmin mitään lomaa ole, nyt viikonloppuna yritän saada kasvatustieten kurssin tehtävät palautettua, ensi viikolla keskityn saksaan. Seuraavina viikkoina yritän saksan lomassa myös lukea ruotsinkielisiä kirjoja ja kirjoittaa niistä esseitä Svensk prosa -kurssia varten. Onneksi luvassa on opiskelun lisäksi kivojakin juttuja, kuten shoppailureissu kavereiden kanssa Kuopioon sekä matka Helsinkiin siskon kanssa Bäkkäreitä katsomaan.

Ai niin! Yksi ekstrakiva juttu on, että mun ensi kesän suunnitelmat ovat selvillä. Olen hakenut töitä, kuten joka kevät, mutta en usko, että tänäkään vuonna onnistaa. Onneksi amanuenssi sitten ilmoitteli kursseista, joita on mahdollista suorittaa kesällä. Niinpä tein opiskelusuunnitelman kesälle, tarkoitus olisi suorittaa ihan mukava määrä aineopintojen kursseja. Jos onnistuisin kurssit läpäisemään ja saamaan keväällä sivuaineoikeuden siihen englantiin, niin ensi vuodesta tulisi varsin mahtava tällein opintojen edistymisen kannalta. Wish me luck!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihastele, ihmettele, kommentoi, kauhistele, naura ja nalkuta.