21. tammikuuta 2014

Mun kämppä

Noniin, noniin! Vilma ainakin huuteli, että tahtoo nähdä kuvia asunnosta. Muutin siis tammikuussa soluun kaverini kanssa. Keittiössä ei ole vielä pöytää ja eteiseen olisi kiva hommata kenkäteline ja kenties mattokin, joten saatte nyt tyytyä tähän minun puolikkaaseeni kämpästä eli mun huoneeseeni. 

Viime syksynä sain päähäni, että mun huoneesta tulee violetti-musta-keltanen. En tiedä miks, huvitti vaan. Entinen huoneeni ei ollut mitenkään johdonmukaisesti minkään värinen, eniten jotain tummanpunaista. Toisin sanoen tänä syksynä piti ostaa kaikkea uutta. Vanhemmatkin vähän puheli, että naurettavaa ostaa uusia huonekaluja, kun entisetkin on ihan hyviä. Mutta äh, kun mä nyt vihdoin muutan, niin mä haluan tehdä sen kunnolla! Tässä tammikuussa olen sitten ostanut kaiken muun uutena, paitsi sängyn. Tässä on tää lopputulos! Oli kyllä ihan painajaista ottaa näitä kuvia; vastavalo ja aika hämärää ja ja ja hirrveen, hirrveen huono kamera ja kuvaaja.
Näkymä ovelta. Toi tappileivän värinen seinä oli muuten aikamoinen yllätys, eikä kyllä nyt käynyt ihan yksiin tän muun värityksen kanssa...
Ehkä mussa on jotakin vikaa, mut voisin varmaan viettää tuntikausia katsellen tota hyllyä ja oikoen lehtipinoa. Siinä lepäävät pokkarit (aakkosjärjestyksessä!), leffat (aakkosjärjestyksessä!), tv-sarjat (aakkosjärjestyksessä!), lautapelit, koulujutut, Trendi-lehdet ynnä muuta ynnä muuta.
Vihdoin mulla on nukkamatto! Toikin semmonen fanituksen kohteeni, voisin vaan maata siinä hela tiden, hahaa.
Täällä asuu kielten opiskelija! Pakko muuten kertoa: Olin kerran kaupunginkirjastossa tekemässä jotain ruotsin käännösjuttua. Menin sitten hakemaan sanakirjaa, mutta siellä se hyllyn kohta ammotti tyhjyyttään. Mielessäni manailin, että kuka hitto lainaa suursanakirjoja kirjastosta, kunnes muistin, että allekirjoittanuthan ne sieltä kesällä kantoi kotiinsa hyvään talteen.
Just kävin äsken ostamassa noi koristetyynyt, että sain vähän väriä tänne mustaan murjuun. Rilakkuman pää on mun rakas matkamuistoni Tokiosta neljän vuoden takaa. Tossa näkyy myös noi verhot, jotka bongasin Prismasta, tykkään niistä paljon! Paitsi arvatkaa näinkö noi samat verhot tänään siellä -50 % alennuksella...
Näkymä ikkunasta; meillä on järvimaisema, uulalaa! Tai siis tossa risukasan takana on hiekkakenttä, mut sit noiden harvojen puiden lomasta näkyy lumipeitteinen järvi.

Niin ja sitten vielä, että haluuks joku lukea mun puolesta Kasvatuspsykologia-kirjaa ja tehdä siitä koosteen lukupiiriä varten huomiseks?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihastele, ihmettele, kommentoi, kauhistele, naura ja nalkuta.